علت داغ شدن بیش از حد فر چیست؟


داغ شدن بیش از حد فر مشکلی است که باید بررسی شود. دلایل مختلفی باعث ایجاد این مشکل در انواع کوره های برقی و گازی می شود.

چرا فر بیش از حد گرم می شود؟

گاهی این صحنه را می بینیم که غذای داخل فر در مدت کوتاهی می سوزد. بدنه فر نیز در مدت کوتاهی بسیار داغ می شود و دست زدن به آن دست شما را می سوزاند. ترموستات وظیفه تنظیم دمای فر را بر عهده دارد. این قسمت دمای دستگاه را کنترل می کند. بنابراین اولین چیزی که هنگام عیب یابی فر به دلیل گرم شدن بیش از حد دستگاه بررسی می کنیم ترموستات است. در بیشتر موارد به دلیل خرابی این قطعه چنین مشکلی پیش می آید.

بررسی علل اصلی گرم شدن بیش از حد فر

برای تعمیرات انواع فر اعم از توکار، گاز و ... از بهم ریختن آنها خودداری کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با تعمیرکاران مجرب و ماهر تعمیرات فر بوش  تماس بگیرید. شایع ترین دلایل داغ شدن بیش از حد فر به شرح زیر است.


پیچ تنظیم ترموستات

اگر کنترلر آسیب دیده باشد، دمای دستگاه قابل تغییر نیست. در این حالت ممکن است داخل فر گرم یا داغ نباشد. برای تشخیص مشکل فر به دلیل گرمای بیش از حد، کنترل پنل را بررسی کنید و در صورت خرابی یا شکستگی آن را تعویض کنید. پس از نصب پیچ جدید، آن را به درستی سفت کنید.

دستگیره سنسور ترموستات

در اکثر اجاق ها آخرین برجستگی ترموستات در سمت چپ و عقب فر قرار دارد. اگر این زبانه از کابلی که آن را نگه می دارد جدا شود یا آسیب ببیند، عملکرد ترموستات کاهش می یابد. در چنین شرایطی، خطر داغ شدن بیش از حد فر را دارید. در این صورت نیازی به تعویض ترموستات نیست. زیرا این قسمت قابل تعمیر است.

پنل کنترل فر

برخی از فرها دارای پنل کنترل فر هستند. دلایل مختلفی مانند نوسانات برق باعث ایجاد خطا در کنترل پنل می شود. برای رفع مشکل، تعمیرکار کلید کنترل پنل را تنظیم می کند. پس از تنظیم کلید پاور روی صفحه کنترل، حتما سیم فر را از برق بکشید. یک لحظه صبر کنید و سپس دستگاه را دوباره روشن کنید و دستگاه را روشن کنید.

انتخاب کننده سیمبا

برای برقراری ارتباط بین ترموستات و سیم های گرمایش، یک کلید انتخاب برق نصب شده است. این سوئیچ امواج گرما را می گیرد و دمای سیم های گرمایش را تنظیم می کند. در صورتی که عملکرد این کلید به دلایل مختلف از جمله تماس غیرفعال شود، امواج حرارتی کمتر از حرارت واقعی از خود ساطع می کند و باعث داغ شدن بیش از حد فر می شود. یک تکنسین خدمات می تواند به راحتی این مشکل را برطرف کند و مشکل دائمی نیست.

ترموستات بلوکرینگ

آیا تا به حال افزایش دماسنج خود را احساس کرده اید؟ در برخی موارد، ترموستات مسدود شده باعث اختلال در عملکرد آن می شود. دماسنج با مواد غذایی مسدود می شود و کنترل دمای فر را دشوار می کند. برای حل این مشکل باید ترموستات را چک کنید و در صورت گرفتگی آن را تمیز کنید. دماسنج را به دقت تمیز کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.

فن فر به دلیل داغ شدن بیش از حد فر کار نمی کند

در اکثر اجاق ها فن هایی برای خنک کردن دستگاه تعبیه شده است. اگر فن ها به درستی کار نکنند، هوای گرم را از داخل قطعات دستگاه به بیرون منتقل نمی کنند. در نتیجه داخل فر بسیار داغ می شود. فن های شکسته یا آسیب دیده تعویض می شوند. برای تعمیر  فر با نمایندگی بوش تماس بگیرید.


خرابی سنسورها، علت داغ شدن بیش از حد فر

سنسورهای دما قطعاتی هستند که دستگاه را به طور موثر گرم می کنند. سنسورهای دما به صورت لوله ای نازک و بلند هستند که در پشت فر نصب می شوند. گاهی اوقات خرابی سنسور دما خود را به صورت گرم شدن بیش از حد فر نشان می دهد. تعمیرکار پس از بررسی دستگاه متوجه ایراد از سنسور دما شده و سنسور آسیب دیده را با سنسور سالم تعویض می کند. برای تعویض سنسور از سنسورهای با کیفیت و اصلی استفاده کنید تا زود خراب نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد