دروغ هایی که درباره زوج درمانگر به شما گفته شده است

لذا بسیار مهم است که هر یک از طرفین در گفتن نقاط ضعف خود صادق باشند تا زوج درمانگر بهتر بتواند به آنها کمک کند. لذا میتواند ارتباط شما را بهبود بخشد و روابط شما را تقویت کند. این امر درصورتی ممکن است که زوج بتوانند علناً درباره هر مسئله ای که ممکن است داشته باشند، ارتباط برقرار کنند. ناتوانی در توافق بر سر هرچیزی مسئله ای جدی است . این شکل از درمان با هدف بهبود کیفیت رابطه بین شما و شریک زندگیتان، افزایش صمیمیت و تجهیز شما به مهارتهای حل مسئله است که میتواند به شما در ایجاد یک رابطه قویتر کمک کند. ادامه ی زندگی مشترک زوجین و کیفیت آن وابسته به چگونگی حل این مشکلات است. افرادی که به دنبال مشاوره زوج درمانی هستند نباید به قیمت توجه کنند چرا که قیمت کم یا زیاد نمی تواند کیفیت کار درمانگر را تضمین کند بلکه دانش و تجربه وی باید مورد توجه باشد. گاهی اوقات بحث ها و مشکلات زیادی بین زوجین رخ می دهد که همین موضوع موجب مختل کردن زندگی می شود از همین رو نزد زوج درمانگر می روند و طبق برسی های زوج درمانگر متوجه می شود که علت اصلی بحث های آن ها این مسائلی که خودشان مطرح می کنند نیست بلکه نداشتن درک متقابل از مسائلی برای هر یک طرف پیش می آید است.

الگوی رفتاری آنها نه فقط تنبیه و یا تعاملات آشفته و مختل را شامل می شود بلکه تعاملات مثبت آنها نیز بسیار پایین است (ویلس و پترسون، ۱۹۷۴). برخی نیز بر این باورند، تنها زمانی زوج درمانگر کمک کننده است که زوجین تصمیم به پایان دادن زندگی خود گرفته اند و زوج درمانی را به عنوان تیر آخر برای بهبود رابطه انتخاب می کنند. پاسخ دادن به این سؤال بسیار دشوار است. در کل پاداش دادن به یک رفتار مثبت باعث تشویق و تکرار آن می شود. درست پس از شروع درمان، درمانگر همراه با زوجین یک گفتگوی درمانی را آغاز میکند و آنها را تشویق می کند تا به راه حل ها فکر کنند و به دنبال نشانه های مثبت تغییر باشند. در طی زوج درمانی، زوج درمانگر از تکنیک های مختلفی برای هر زوج طبق شرایط آنها استفاد می کند و روند درمان را پیش می گیرد. به یاد داشته باشید برای حل مشکلات نباید آن را به تاخیر بندازید که دیگر نشود کاری برای آن انجام داد.اگر زوجین و خانواده ها می دانستند زوج درمانی چه تاثیر شگفت انگیزی در زندگی و روابط زناشوییشان دارد، رفتن پیش زوج درمانگر را به تاخیر نمی انداختند. به خاطر داشته باشید بسیاری از مشاورین و پزشکانی وجود دارند که ادعای زوج درمانی می کنند اما هیچکدام حاذق نیستن و با دانش کافی به زوجین کمک نمی کنند.

بهترین زوج درمانگر مهارتهای بین فردی خوبی داشته و به دنبال افزایش سطح دانش و توانایی خود است. زوج درمانی، نوعی مشاوره است که در آن، روان پزشک با توجه به دانش بالینی خود به مشکلات میان زوجین و بهبود روابط آن ها می پردازد. یعنی بعضی مواقع زوجین برای اینکه رابطه ی خود را از دست ندهند راجب موضوعاتی که آن ها را ازار می دهد صحبت نمی کنند. است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحثهای مهارتی و مدیریتی. بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. بعد از اینکه مرد خلع سلاح شد حال زن می گوید “من ساعت ۶ داشتم آماده می شدم بیام که یک دفعه عمه ات گفت بشین و من هم روم نشد که بهش نه بگم و… زوج درمانی می تواند برای زوج هایی که در روابط زناشویی خود دچار مشکل شده اند مناسب باشد و همچنین انتخاب زوج درمانگرا تنها برای افراد متاهل نیست خیلی از افرادی که باهم رابطه دارند می توانند از کمک ها و تجربه های زوج درمانگر بهره ببرند همچنین افرادی که تصمیم به ازدواج می گیرند برایشان بهتر است قبل از هر تصمیم پیش مشاور یا زوج درمانگر بروند تا از وقوع مشکلات و اختلافات بعد از ازدواج که ممکن است برایشان پیش آید جلوگیری کنند.

یکی از مهم ترین و بیشترین دلیلی که امروزه باعث ایجاد مشکل ما بین زوجین می شود عدم وجود اعتماد است که این بی اعتمادی می تواند دلایل مختلفی مانند دروغ گفتن بر سر مشکلات مالی و یا خیانت کردن یک طرف از این رابطه باشد که با بروز این مشکل ابتدا باید مشکل اصلی شناسایی شود و سپس با ارائه راهکار های مناسب ریشه مشکل را برطف کنند. تصورات غلط از زوج درمانی وجود دارد که بیشتر فکر می کنند مراجعه به زوج درمانگر زمانی لازم است که خیانت یا اعتیاد در زوجین رخ داده باشید. اگر به دنبال زوج درمانگر خوب در زنجان هستید حتما به این موارد توجه داشته باشید. در این کارگاهها، مشاوران زناشویی و متخصصان روابط زوجی، با استفاده از تمرینها، تکنیکها و مباحث مرتبط با مشاوره زوجی، زوجها را به بهترین شکل ممکن برای مواجهه با چالشهای رابطهشان آماده میکنند. 8. حفظ حریم شخصیت: زوج درمانگر ماهر باید از حفظ حریم شخصیت زوجها پرهیز کرده و اطلاعات محرمانهای که از زوجها دریافت میکند، به سراسر محرمانگی بپیوندد. تجارب ناخوشایند فرد در گذشته ممکن است یک نیاز برآورده نشده یا یک نگاه تحریف شده از واقعیت را ایجاد کند که منجر به یک رفتار ناکارآمد میشود.

همدلی، برای ایجاد روابط سالم ضروری میباشد. بنابراین درمانگران باید امکانات و راههای متعددی برای کمک به زوجین در ایجاد یک زندگی جنسی رضایتبخش مطابق با نیازها و تاریخچهی خاص آنها را در نظر بگیرند. داشتن عادت های بد و زیان آور مانند قهر کردن یا برخورد نا مناسب با خانواده باعث ایجاد مشکل و اختلاف در رابطه می شود. ممکن است یک زوج در دوران نامزدی خود تصمیم بگیرند که قبا از ازدواج پیش مشاور بروند تا بتوانند نحوه رخورد و رویارویی با مشکلات و اختلافات را یاد بگیرند گاهی یک زوجی که سال ها از ازدواجشون می گذرد احساس نیاز در زندگی خود می کنند که به مشاور مراجعه کنند، در هر حالتی برای بهبود یافتن روابط زناشویی انتخاب زوج درمان مناسب بسیار مفید و موثر است. بسیاری از اختلافاتی که امروزه برای زوجین پیش می آید ناشی از اختلافات فرهنگی است و این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در روابط می کند. به جای صبر کردن برای فردی که تمایلی به درمان ندارد، خودتان دست به کار شوید و با شرکت در جلسات زوج درمانی، تغییر را در زندگی خود ایجاد کنید. هم چنین مهم است برای مراجعین توضیح و تفهیم شود که تعیین تکلیف منزل، بخش ضروری از درمان خواهد بود و کتاب درمانی نوعی تکلیف خانگی است که کمک می کند آنها راه خود را در مدل درمانی پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد