بت چیست؟


فرم دادن به بدن برای کاهش وزن و کاهش سایز قسمت های مختلف بدن (معده و پهلوها) انجام می شود. مدلینگ در اوایل برای تغییر فرم بدن استفاده می شود. در طی این روش، پزشک متخصص چربی را تخلیه کرده و برای فرم بدن مورد نظر بر روی مراجعین جراحی را انجام می دهد. در ادامه این مقاله، مجسمه سازی چیست و چگونه ساخته می شود؟ چه کسی کاندیدای مناسب برای این روش است؟ همچنین در مورد عوارض و خطرات جراحی کانتورینگ بدن صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

مجسمه سازی چیست؟

در گذشته به دلیل نبود امکانات پیشرفته پزشکی، افرادی که به دنبال کاهش وزن و اندامی زیبا بودند تنها با استفاده از رژیم های غذایی مختلف می توانستند به اندام ایده آل خود برسند که تحمل آن برای بسیاری از افراد سخت بود. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های زیادی از جمله کانتورینگ بدن وجود دارد که دستیابی به اندامی زیبا را آسان کرده است.

در واقع تراشیدن بدن یک روش جراحی است که در آن افراد مبتلا به چاقی موضعی می توانند از اصلاح بدن برای حذف چربی های اضافی و رسیدن به فرم دلخواه خود استفاده کنند.

این روش در اکثر روش ها شامل بیهوشی نمی شود و بیماران بدن خود را تحت بی حسی موضعی قرار می دهند. زمان بهبودی معمولا تا یک هفته است و پس از آن بیمار عوارض عمل را تجربه نمی کند. روش های زیادی برای ایجاد فرم شکم وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

مجسمه سازی شکم و پهلو

تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو بیشتر است. دلایل زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. اینها شامل تغذیه نامناسب، عدم تحرک و مشکلات جنسی است. این جراحی به شما کمک می کند حتی با یک رژیم غذایی سخت و سخت یا برنامه ورزشی سنگین به اندام کامل خود برسید.

پیچیدگی های مجسمه سازی شما

عوارض پیکرتراشی

مشکلات مجسمه سازی بدن در یک تا دو درصد مراجعین مشاهده می شود. این مشکلات احتمالی عبارتند از:

عفونت های پوستی

عمیق

خون ریزی

آسیب عصبی

BMI بدن مراجعه کننده نباید بیشتر از 30 باشد در چنین شرایطی احتمال بروز عوارض افزایش می یابد. این افراد اضافه وزن قابل توجهی ندارند و می توانند با انجام ورزش و رژیم های غذایی کوتاه مدت به اندام ایده آل خود برسند. در نتیجه پزشک با انجام این روش موافقت نخواهد کرد.

قبل از جراحی پلاستیک

سابقه پزشکی خود را مرور کنید. برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته آماده باشید. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید، بحث کنید.

اگر به هر دارویی حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر تمایل شما به جراحی مربوط به کاهش وزن باشد، پزشک سوالات مفصلی در مورد وزن و سلامت شما خواهد پرسید.

یک آزمایش پزشکی انجام دهید. پزشک شکم شما را برای تعیین گزینه های درمانی معاینه می کند. او ممکن است برای مدارک پزشکی از شکم شما عکس بگیرد.

در مورد انتظارات خود بحث کنید. توضیح دهید که چرا می خواهید تامی تاک انجام دهید و انتظار دارید بعد از عمل چه احساسی داشته باشید. مزایا و معایب از جمله شکستگی را بشناسید.

تفاوت مجسمه سازی بدن با لیپوماتیک

جراحی ابدومینوپلاستی

لیپوماتیک یکی از بهترین روش های فرم دهی برای رسیدن به فرم بدنی مطلوب و مناسب است که ویژگی های آن به شرح زیر است:

با سرعت بالا از شر چربی های اضافی بدن خلاص شوید

نیازی به ایجاد برش در شکم یا قسمت های مختلف بدن نیست

یک سوراخ ایجاد کنید و یک نی بیندازید تا روغن آن گرفته شود

چربی استخراج شده برای سایر قسمت های بدن برای موارد ضروری استفاده می شود.

در این روش چربی برداشته شده به قسمت های مختلف بدن مانند سینه و باسن تزریق می شود. در برخی موارد، چربی های ناحیه شکم را شکل می دهند تا یک بسته 6 تایی اسپرت ایجاد کنند.

جراحی بازسازی سطح در مقایسه با لیپوساکشن

جذب موضعی چربی اضافی بدن

یک برش کوچک در محل مورد نظر ایجاد کنید

استفاده از لوله کانولا و دستگاه مکش برای حذف چربی

چربی خارج شده از این طریق برای تزریق به سایر قسمت های بدن مناسب نیست.

جای زخم پوستی در این نوع جراحی کاهش وزن بسیار کوچک است. زیرا با ایجاد دو سوراخ در قسمت های مختلف بدن انجام می شود. حدود سه ماه طول می کشد تا نتایج لیپوساکشن را ببینید. بیماران باید ورزش را در برنامه بعد از جراحی خود بگنجانند تا از تغذیه مناسب و جلوگیری از بازگشت چربی شکم اطمینان حاصل کنند.

کاهش وزن با لیپوویزر

لیپوساکشن یک عمل زیبایی برای حذف چربی از بدن است. این سیستم برای اولین بار در سال 2006 مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان تاکنون پیشرفت های مختلفی در شکل آن انجام شده است. در روش لیزر لیپو از لیزر برای تجزیه چربی قبل از خارج شدن از بدن استفاده می شود و نیاز به نوشیدن آب زیاد کاهش می یابد.

این روش به طور گسترده ای پذیرفته شده و برای برداشتن بافت های چربی ناخواسته استفاده می شود و ادعا می شود که به اندازه لیپوساکشن سنتی بدون بستری موثر است. لیزر لیپو به عنوان یک روش سریع و موثر برای رهایی از چاقی ناخواسته به بیماران ارائه می شود.

این روش یک روش تهاجمی است و اثرات آن دائمی است. زیرا سلول های چربی با تابش لیزر غیرفعال می شوند و دیگر قادر به ذخیره چربی نخواهند بود. یکی از رایج ترین مزایای لیزر لیپو بهبود سریع بیمار است. برخی از کلینیک ها توصیه می کنند ظرف دو روز به روال عادی خود بازگردید.

تغییر موقعیت بافت شکمی به ندرت می تواند بر اعصاب شکم و بالای ران تأثیر بگذارد. ممکن است کاهش حس یا بی حسی را تجربه کنید. این معمولا چند ماه پس از جراحی فروکش می کند. مانند هر عمل جراحی دیگری، تامی تاک خطر خونریزی، عفونت و واکنش های نامطلوب به بیهوشی را به همراه دارد.

بیمار در حین عمل کاملا بیهوش است

دو برش در 2 قسمت مختلف بدن با فاصله کافی ایجاد می شود

یک برش در ناحیه لگن نزدیک اندام تناسلی و یک برش دیگر در وسط شکم بالای ناف.

پوست شل ناحیه مورد نظر از عضله جدا می شود

در نهایت پوست از دو طرف به هم چسبانده می شود

یک کاندید عالی برای کانتورینگ بدن

افرادی که نمی توانند رژیم های غذایی طولانی و سخت را تحمل کنند

کسانی که به دلیل مشکلات مفصلی نمی توانند ورزش کنند

کسانی که در دوران نقاهت چاق و غیر فعال هستند

افرادی که از افسردگی رنج می برند و پس از درمان از وضعیت جسمانی خود راضی نیستند

یادداشت مهم

برخی افراد با ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب دستیابی به اندامی ایده آل را دشوار می دانند. چربی ها در نواحی مختلف بدن ممکن است ناپدید نشوند و باعث عدم تناسب در نواحی مختلف بدن شوند. بهترین راه برای این عاشقان مجسمه سازی بدن است.

از طرفی برخی از بیماران بدن طبیعی دارند و نیازی به این جراحی نیست. برخلاف اصرار این مشتریان، نشان دادن اهمیت این روش کاهش وزن و آمادگی جسمانی با دارو و اجازه پزشک متخصص انجام می شود.

این روش برای افرادی که BMI بالای 40 دارند جنبه درمانی دارد این افراد چاق هستند و این مقدار دیگر اضافه وزن محسوب نمی شود.

بعد از زایمان چقدر زمان لازم است تا کانتورینگ بدن انجام شود؟

بارداری باعث می شود مادران فرم بدنی خود را از دست بدهند. این اضافه وزن و فرم بدن را می توان در شکم، پهلوها، ران ها و سینه ها مشاهده کرد. عوامل متعددی می تواند باعث این مشکل شود، از جمله افزایش وزن و شیردهی. این تجربه هیجان انگیز مادر شدن با زوال جسمانی همراه است.

مادران می توانند بعد از شیردهی تحت عمل جراحی قرار گیرند. در این موقعیت وضعیت فیزیکی آنها برای مجسمه سازی بدن آماده است. این مشکل با افکار جدید عزیزان تداخلی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که در بارداری دوم در صورت لزوم فرآیند قالب گیری بدنه باید تکرار شود. زیرا پوست آویزان خواهد شد

مطالعه بیشتر: https://payju.ir/content/پیکرتراشی-در-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد